Quitooo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anita N. - WaarBenJij.nu Quitooo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anita N. - WaarBenJij.nu

Quitooo

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 September 2014 | Ecuador, Quito

Hoi!
Vijf dagen in Quito, het voelt alsof ik hier al weken ben! Het leek me tijd om mijn eerste verslagje te schrijven. Al merk ik dat dat bijna overbodig voelt dit keer, omdat ik met mijn supersonische Iphone al aardig wat mensen op de hoogte heb gesteld van hoe het is hier :). Tot nu toe heb ik het echt heel fijn! Mijn eerste dag was wat vaag, moest echt wennen aan alle indrukken. Redelijk chaotisch verkeer. Veel mensen, kleine mensen. Vaak erg mooie mensen trouwens. Er is me al een en ander duidelijk geworden van de Ecuadorianen. Ten eerste: iedereen is super vriendelijk. Ik heb nog geen moment een onvriendelijke vibe gevoeld. Ohja 1 keer, en dat was ook meteen een interessante les: de mannen hier wensen niet afgewezen te worden. Wanneer je als (buitenlandse) vrouw alleen over straat loopt blijkt het redelijk normaal dat random mannen je vragen of ze je mogen vergezellen, of dat je die avond met ze wilt dansen. Dat is me in ieder geval een paar keer gebeurd. De les: Kap Het Zo Snel Mogelijk Af. Dan is de kans op een vervelende reactie het minst groot ;). Om niet te generaliserend over te komen: er zijn genoeg minder directe en gewoon vriendelijke mannen, punt is dat die minder snel opvallen :). Verder heb ik al leuke dingen gedaan. Uit geweest naar verschillende barretjes, en naar een super vage plek, wat hier normaal schijnt te zijn: een soort bowling hal waar men kan karaoken, poolen en vooral salsa etc. dansen op een podium voor een scherm waar (super oude) videoclips worden gedraaid. Verder de usual toeristische dingen gedaan, waaronder een bezoekje aan de evenaar. Een heerlijke toeristische ervaring ;). Ik stap straks op de bus naar Otavalo, een stad ten noorden van Quito. Daar is een grote markt, die al jaren, eeuwen, I don't know, bestaat. Heb superveel zin om meer van het land te zien!
Saludos de Ecuador! X

  • 12 September 2014 - 17:18

    Maman:

    Leave pop,

    Leuk iets van je te horen.
    Ik zie al vijf foto's
    Het ziet er niet eens zo tropisch zonnig uit. Ik zie een bewolkte hemel!
    Is het eten lekker en smaakt het je (dit keer) wel?

    Geniet van alles en pas goed op met al die opdringerds.

    Liefs

    mama

  • 13 September 2014 - 08:11

    Jildau:

    Superleuk om wat van je te lezen en de eerste foto's te zien.
    Fijn dat je je alweer prima vermaakt en goed aan het genieten bent!
    Ik kom in ieder geval alweer in de vakantie mood van je verhaal en foto's en ben lichtelijk jaloers ;) Geniet ervan! Xxx

  • 13 September 2014 - 10:54

    Nynke:

    Leuk om te zien! Had je op de evenaar een Chris Zegers ervaring ;)? Blijf maar mooi berichten posten, helpt weer met de keuze voor een volgende bestemming. Enjoy!!

  • 13 September 2014 - 19:50

    Annelieke:

    Gave foto's met die vogels! En het eten ziet er heerlijk uit :)

  • 15 September 2014 - 19:20

    Liza :

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Mooie foto's! Veel plezier verder!

  • 16 September 2014 - 09:57

    Seliea:

    zo eindelijk je wachtwoord bij de hand zodat ik in kon loggen alhoewel we hadden natuurlijk al geappt, maar nu kan ik ook effe de foto's kijken:)

    kijk uit voor de enge mannetjes en veel pelzier!!!!!xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

3,5 week terug naar zuid-Amerika!

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Galapagos

19 September 2014

Beter worden, beter worden

12 September 2014

Quitooo
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 40664

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: