Regenseizoen nu officieel begonnen.. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Anita N. - WaarBenJij.nu Regenseizoen nu officieel begonnen.. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Anita N. - WaarBenJij.nu

Regenseizoen nu officieel begonnen..

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 Mei 2008 | Nicaragua, León

¡Hola!
Vanuit een stormachtig Nicaragua een korte update :).
Onze laatste dagen in Costa Rica hebben we in La Fortuna doorgebracht. Dit dorpje ligt aan de voet van de vulkaan Arenal. Dit is een van de meest actieve vulkanen (/vulkaans?..wat gebeurt er met mijn Nederlands) van Centraal Amerika. Tijdens een nachtelijke tocht hebben we de lava naar beneden zien en horen stromen. Die avond regende en onweerde het behoorlijk hard. Aan een stuk door bliksem achter een lavaspuwende vulkaan, erg indrukwekkend! Jammer genoeg regende het zo hard dat we er geen fatsoenlijke foto van hebben kunnen maken..
Hierna zijn we, na een nacht in Liberia, de grens van Nicaragua overgestoken. Als eerste zijn we naar Granada gegaan. Een stad waarbij ik zo´n goed gevoel heb gekregen :) De sfeer is goed en de mensen zijn echt. En wat al helemaal geweldig is, de huizen zijn allemaal in een verschillende kleur geverfd.. Zo cool :) Vooral op zonnige dagen geeft dat de stad nog meer sfeer! In Granada hebben we een beetje cultureel gedaan, kerken en oude gebouwen bekeken en gezwommen in een kratermeer. In Granada werden op 1 nacht 7 mensen in het hostel ziek door..ja dat weet men eigenlijk nog steeds niet. Uiteraard behoorde ik tot deze selectie en ik heb een nacht en een dag geen eten binnen kunnen houden. Gelukkig werd ik goed verzorgd door mijn reisgenoot en na volgepropt te zijn met medicijnen ben ik met hem verder gereisd naar León.
León is vergelijkbaar met Granada, alleen nog minder toeristisch. We hebben een vulkaan beklommen en zijn deze vervolgens met een soort slee afgesjeesd. Was best eng, het ging zo snel en de lavastenen vlogen om je oren! Maar was leuk om te doen :). Een minder fijn detail is dat het hier elke dag regent en dat het weer gister zelfs richting orkaanniveau kwam. We hebben gister de hele avond en nacht zonder elektriciteit gezeten, maar was eigenlijk best knus, met zijn allen rond een kaarsje.
Gister hebben Mathias en ik afscheid genomen en vanaf nu sta ik er alleen voor.. Haha nee dat komt wel goed, al wilde ik erg graag dat mijn richtingsgevoel ietwat meer ontwikkeld was. Verder merk ik nu al wat een verschil het maakt wanneer je als meisje alleen, of samen met een jongen reist. De frequentie van het geluid van leeglopende fietsbanden is binnen de afgelopen 24 uur al met zo´n 500% gestegen. Zolang het bij geluiden blijft vind ik het best ;).
Vanavond heb ik salsales (dat wordt nog wat...) en morgen vlieg ik naar The Corn Islands, twee eilandjes aan de Caribische kust van Nicaragua. Hopelijk wordt het weer snel beter want dan ga ik beginnen aan mijn PADI-licence.
Nog 5 weekjes en dan zit het er alweer op, de tijd gaat zo snel!

  • 31 Mei 2008 - 08:30

    Froukje:

    Noppe...die vulkaan foto is toch echt niet lelijk! Granada lijkt me een leuke stad. Het lijkt wel een beetje qua kleur op het eilandje Burano (bij Venetië)...ook allemaal van die lieve gekleurde huisjes! Heeft wel wat hé, leuker dan die Nederlandse bakstenen :)

    Ik ga je even mailen!

    Tút

  • 31 Mei 2008 - 09:06

    Peter En Nel:

    Lieverd,

    Zo, dat ziet er weer geweldig uit. Wel een heel andere sfeer daarzo. Beetje jaren zestig, zeker als je de schoolbussen ziet.
    Succes met het duiken. En de salsa

    Liefs

    Papamama

  • 31 Mei 2008 - 09:15

    Froukje:

    Noppe...die vulkaan foto is toch echt niet lelijk! Granada lijkt me een leuke stad. Het lijkt wel een beetje qua kleur op het eilandje Burano (bij Venetië)...ook allemaal van die lieve gekleurde huisjes! Heeft wel wat hé, leuker dan die Nederlandse bakstenen :)

    Ik ga je even mailen!

    Tút

  • 31 Mei 2008 - 09:16

    Froukje:

    Oops...ik ging mijn pagina vernieuwen en toen stond mijn reactie er opeens opnieuw op :S

  • 31 Mei 2008 - 15:37

    Jildau:

    Super met een slee van een vulkaan af sjezen ;). Ik ben een keer met een step van een skipiste af geweest (in de zomer dus...). Ook eng maar leuk!
    Dus over 5 weken kunnen we je pas weer in NL verwelkomen...ik had het idee dat je al bijna weer terug kwam haha... en jij zegt juist dat de tijd zo snel gaat, duidelijk dus dat je het erg naar je zin hebt.
    Ga zo door,

    xxx Jil

  • 01 Juni 2008 - 11:06

    Rintje:

    Voorzichtig anita met die rare sprongen, net je filmpje gezien;). Pas op voor de leeglopende fietsbanden en nog veel plezier en tot over 5 weken:)

  • 01 Juni 2008 - 13:00

    Sa:

    I emailded you:)!
    btw afsjeesen van een lavaberg, wow!
    xxx

  • 01 Juni 2008 - 19:29

    Loegke:

    He schwester!! lang lang geleden..sorry. Je foto's zijn zo mooi, en komt er echt lava uit die bult? Loek heeft ook al je verhaaltjes gelezen:) gezellig he:) Is dat kratermeer dan ook warm? Heb je er ook warme bronnen ofzo? BTW heb je daar de hele toaleta vol ge..., was je zo ziek? Men he... niet afvallen daar he? Goed aankomen, is goed voor je:) Ben je al bruin?
    Ik had deze week veel toetsen.. heb ze allemaal gehaald. echt relaxed, en mag nu door naar het 2e jaar.

    Wow wat maak je veel primitieve dingen mee dan, geen electriciteit.. enz. men!! maar je weet de oplossing, je kunt altijd de vulkaan nog beklimmen en het probleem tegengaan.

    Ik probeer je trouwens al lang te bereiken, al 5 keer ofzo, alleen het lukt niet. Kunnen we skypen of bellen? Wil je anders een keer bellen? Staat mijn nummer in die telefoon die je hebt? 0642613740, jammer dan als mensen me gaan stalken:)

    Oehoe salsales!!! dan gaan we samen dansen!! hihi, nog 5 weekjes, geniet ervan!! je maakt geweldige dingen mee, echt mooi! Heb echt zin je weer te zien. Een hele dikke kus en ik wil je snel bellen!! echt waar. Jammer dat je afscheid van matthias hebt moeten nemen? leuke tijd gehad met hem? tot snel bebe blorp!!

  • 01 Juni 2008 - 20:01

    Arnie:

    Hey cool die jump.
    Wow datziet er nog steeds te gek uit daar allemaal. thuis hebben we last van mieren mocht je nog goedkoop een tapir op de kop kunnen tikken :)
    Heel veel plezier daar x

    ciao Arnoud

  • 06 Juni 2008 - 13:54

    Rinski:

    Hej jo,
    Damn heb echt al veeeel te lang niets meer van me laten horen....Maar zo te zien vermaak je je daar dikke prima! Ow en dat rondreizen: vet tof dat je allemaal mensen tegenkomt waarmee je dan weer even een tijdje mee samen kunt reizen. Man en vijf weken, dat duurt nog vet lang! Geniet er nog maar even van:)
    Adios,
    rinskiiiii

  • 12 Juni 2008 - 18:54

    Jelle En Janneke:

    Lieve Anita,

    Erg leuk om op je site te lezen en te zien wat je allemaal beleeft.
    Mooie foto's en verhalen.
    Veel plezier nog.
    De groeten uit ljouwert.
    Jelle, Janneke en kids.

  • 13 Juni 2008 - 11:20

    Selie-anne:

    noppert, nog 3 weekjes en 1 dag en youre back!!!
    hoop dat je het super naar je zin hebt bij de schilpadden:) en tot heel snel, xxxxx

  • 15 Juni 2008 - 17:56

    Loegke:

    Ej bebe, wat een mooi verhaal zeg:) Wowieeeh met dolfijnen.. ubaah. Wij hebben hier in ieder geval eem mega leuk voetbalgedoe. Echt mega 4-1 gewonnen van frankrijk, was echt een leuke wedstrijd. Je mist echt niets. Dit is niets vergeleken met jouw situatie daaro:) DuHhuH. Ik ga je binnenkort even een mail sturen met allerlei anderen dingen... very interesting:) hihi. Je hoort het wel. Dikke kus Your Schwestah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Centraal Amerika

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2008

Back home

15 Juni 2008

Het ultieme relaxatieniveau

30 Mei 2008

Regenseizoen nu officieel begonnen..

18 Mei 2008

¿Hablas Ingles?

06 Mei 2008

Pura Vida
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 40691

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: