Pura Vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anita N. - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anita N. - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

06 Mei 2008 | Costa Rica, San José

Mijn eerste bericht vanuit Costa Rica! Het land van bananen, (alweer) veel koffie, en Pura Vida (het nationale motto dat je hier om de oren vliegt). Ik ben afgelopen vrijdag in dit land aangekomen, nadat ik nog een nacht feestend heb doorgebracht op mijn eerste school in Bocas. Vanuit daar ben ik met mijn voormalig klasgenoot Mathias uit Zwitserland de grens over gegaan in Sixaola. De grens bestaat uit een rivier, die je lopend oversteekt over een oude treinbrug. Gelukkig geen problemen bij de grens en we kwamen binnen 4 uren aan in Cahuita, een lief dorpje aan de Caribische kust. Veel reggae en veel marihuana.. Ik bleef buiten schot, maar Mathias is door minstens 10 mannen vriendelijk belaagd met marihuana. Gelukkig konden we de verleiding weerstaan ;), het is behoorlijk illegaal om drugs op zak te hebben hier! We hebben een nationaal park bij Cahuita bezocht. Het was geen groot park, maar we hebben nu al zoveel gezien! We hebben bijvoorbeeld een van de giftigste slangensoorten van Costa Rica gezien. "Wanneer je gebeten wordt, heb je geen tijd meer om het ziekenhuis op tijd te bereiken", zo luidden de gerusttellende woorden van een man die later onze snorkelgids werd. We kwamen hem midden in het park tegen en hij vroeg of we wilden snorkelen, hij had alles al klaar, voor slechts 30 dollar. Het is nogal lastig, het omrekenen van Colones naar Dollars, onmogelijk om aan te wennen! Dus wij kijken hoeveel we bij ons hadden.. 13 Dollar en 11000 Colones. Nooit genoeg dachten we, maar de gids zei dat het geen probleem was. Ook voor dat geld wilde hij ons wel meenemen. Zo aardig! Dachten we.. Tot we later even gingen rekenen kwamen we er net op tijd achter dat we hem 35 Dollar hadden aangeboden :). Erg intelligent.. De tour was zeker de moeite waard! Ik heb gesnorkeld tussen haaien en pijlstaartroggen.. Een erg bijzondere ervaring! Dat was best eng, maar wat serieus nog enger was: de apen daar! Eerst waren ze best schattig, lieve aapjes met witte gezichtjes (kapucijnerapen geloof ik). "Goh ze zijn niet eens bang, kijk eens hoe dichtbij ze durven te komen". Dus wij foto's maken van de aapjes die steeds dichterbij kwamen.. Opeens leken ze niet zo lief meer en begonnen ze aggressief uit hun ogen te kijken, ik dacht echt even dat ze ons aan gingen vliegen, maar voordat dat gebeurde zijn we weggerend :).
Na 3 dagen Cahuita zijn we naar San Jose gegaan, waar we nu in een streng beveiligde jeugdherberg achter de computer zitten. In de Lonely Planet werd dit hostel aanbevolen, en het is ook een goed hostel, maar ze hadden er niet bij vermeld dat de vrouwen van lichte zeden de stoep delen met onze voordeur..
Morgen gaan we naar Peninsula de Osa, een schiereiland aan de Pacifische kust, waar de natuur abnormaal mooi schijnt te zijn. Ik ben erg benieuwd!
Jammer genoeg kan ik geen fotos uploaden op deze computer, dus die komen later!
Saludos!

  • 07 Mei 2008 - 06:56

    Your First Your Last:

    your everything.

    Ik ben lekker eerst!
    Elke ochtend check ik mijn nieuwe laptop of er nieuws is op je site. En yes!! dit keer is het raak, en heeft er nog niemand gereageerd.

    Costa Rica is dus niet zo veilig als je dacht, hé?

    Tip: je telefoon heeft ook wel een calculator, dus . . . . . . . . .! :-)

    En de foto's komen wel:

    Bij ons is de ooievaar langsgweest. Binnenkort gezinsuitbreiding!!! Je krijgt een foto per email.

    Groetnis en dikke tuut fan

    La Mama

  • 07 Mei 2008 - 08:52

    Sanne Brrr:

    ik ben heel trots op je dat je niet aan de marihuana gegaan bent (helemaal in combinatie met dat snorkelen tussen die haaien lijkt me levensgevaarlijk... wil je ze ineens gaan aaien omdat ze zo leuk glimlachen enzo... maar heb je al koffie gehad daar? :) en wat een mooie foto's!
    oh en weet je wat zo leuk is? hier is het ook mooi weer! ik ga nu op mijn dakterras zitten studeren (weet je nog wel... vroeger?) ciao! goed oppassen & veel plezier! X

  • 07 Mei 2008 - 08:57

    Titia:

    Hey Nietski!!
    Oh men, echt na ieder berichtje van je wordt ik meer jaloers!! Je doet echt zoveel leuke dingen daar! Helemaal top :D
    Leuk dat je met Mathias samen reist.
    Ben benieuwd naar je foto's!!


  • 07 Mei 2008 - 09:16

    Sa:

    ik kan me erg vinden in titia haar woorden, na ieder bericht denk ik wat doe ik hier nog in hollandia;). ben heel benieuwd naar de foto's en creepy van die apen, dat ras zullen ze dan wel niet in de apenheul hebben;). veel plezier op het schiereiland!!! xxx

  • 07 Mei 2008 - 17:32

    Jos Kk:

    hoi anita,

    als je zoveel hebt meegemaakt als jij nu doet, ben je nooit meer bang in het donker lijkt me!

    en mbt die voordeurdelers: alles weten maakt ook niet gelukkig: had je misschien voor een ander minder beveiligd hostel gekozen?

    saludos, jos (op weg naar vlieland)

  • 08 Mei 2008 - 10:02

    Jildau:

    Ej Anita,

    Ik wilde iets zeggen over jaloers zijn enzo...maar ik zie nu dat dat niet echt origineel is ;-) (maar wel een logische reactie op al je verhalen!).
    Het blijft leuk om je verhalen te lezen en gelukkig is het hier nu ook mooi weer en hoeven we daar in ieder geval niet meer jaloers op te zijn :).

    xx Jil

  • 09 Mei 2008 - 07:55

    Amandana:

    Hai!!!
    good to see that youre enjoying yourself:) ondanks psychomonkey!
    xxx

  • 10 Mei 2008 - 15:54

    Jildau:

    Ej Anita,

    Alweer een berichtje van mij. Mijn zusje vertelde net dat je in de Yes van deze week staat. Misschien dat je het al gehoord had....of breng ik nu een primeur? Je schijnt in ieder geval leuk op de foto te staan ;-).
    Ik heb net een auto gekocht trouwens, een renault clio met airco. Ben er erg blij mee! En daar laat ik het bij voor vandaag.

    xx Jil

  • 13 Mei 2008 - 21:59

    Bibhu:

    Ej Anita ,
    beautiful you !! great pics here and you look happy !! what else we need . Enjoy your time there and keep in touch . take more pictures and share with us , also write more ....its will be good to read your blog.

    Take care,
    Bibhu

  • 14 Mei 2008 - 13:22

    Sa:

    ik lees net jildau haar bericht:), ik ga nu kijken voor een yes:)
    noppe waar blijven je nieuwe berichten????? mis you!!!xxxx

  • 14 Mei 2008 - 15:15

    Judith:

    Hey Anita,

    Dus goed aangekomen in Costa Rica. Apart zo'n loopbrug als grens. Leuke psychomonkeys trouwens, vooral die 2e foto van de monkey lijkt me erg scary ;) Leuk dat je een reismaatje hebt.
    Nou hier beginnen de zenuwen al te komen. Nog 2 dagen en dan is het zover :D Spannend. Zodra ik foto's heb ga ik ze je meteen mailen!!
    Veel plezier in Costa Rica, en ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    liefs Judith (en ook Marcus)

  • 15 Mei 2008 - 07:05

    Roelie:

    Ha Anita,

    Mooie plaatjes weer deze keer.
    Je krijgt toch veel bijzonders te zien hoor. En wij gelukkig op deze manier ook, al is het indirect. Wel zien hoe mooi de beestjes zijn, geen last van gif en psychogeklier :-) Alles heeft zijn voordeel.
    Voor die verleiding van marihuana bezwijken jullie vast niet. Je hebt geen hulp nodig om je "happy" te voelen toch?
    Blijf goed op je zelf passen en blijf vooral genieten van wat er allemaal op je af komt.
    Liefs
    Roelie (en Jan ook natuurlijk)

  • 15 Mei 2008 - 07:39

    Gepstra:

    Hey Nopstra,

    Enne..wat betekent dat nationale motto precies? Costa Rica, het land van het pure leven?

    Ik meteen die YES kopen waar Jildou het over had. Ik was toch in een boekhandel, maar onze Noppe was in geen velden of wegen te bekennen. Mevrouw Hofsta moest helaas een rectificatie de deur uit doen...je stond nl. in de vorig YES, maar die schijnt ook niet echt meer ergens te zijn.

    Dus doen we het met de beschrijving van Jildou's zusje. Net zoals wij het mogen doen met de beschrijvingen van jouw heerlijke verhalen. Gelukkig zitten wij hier ook in het zonnetje terwijl we je blog lezen! Houd ons op de hoogte en blijven genieten hé!

    Leafs Froukje

  • 15 Mei 2008 - 07:39

    Gepstra:

    Rectificatie: JildAU

  • 16 Mei 2008 - 11:05

    Marjan:

    Gelukkig zat je nog niet in hetzelfde hotel als de dames van lichte zeden zoals moi :-)
    Volgens mij ga jij Nederland straks super saai vinden zonder giftige slangen, agressieve apen etc.

    En hoe ben jij in de YES beland?? Vertel!!

    xx Marjan

  • 16 Mei 2008 - 13:58

    Loegk:

    He bebe,
    Lekker op stap my mathias? Leuk leuk. Ook echt weer een actie om te denken dat je gematst wordt, DUS NIET:):) haha. Mathias tot nu toe aardige kerel nog steeds? Bibu die heeft je site, ging een berichtje plaatsen, kijken of hij het ook gaat doen. Ik ga misscvhien op vakantie naar grand canaria, naar alexis.. Vet he? Tjitske en ik, maar is nog niet zeker. Dikke smok en we gaan snel even skypen weer. XX smok smok Loegk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Centraal Amerika

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2008

Back home

15 Juni 2008

Het ultieme relaxatieniveau

30 Mei 2008

Regenseizoen nu officieel begonnen..

18 Mei 2008

¿Hablas Ingles?

06 Mei 2008

Pura Vida
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 40691

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: