Het ultieme relaxatieniveau - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Anita N. - WaarBenJij.nu Het ultieme relaxatieniveau - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Anita N. - WaarBenJij.nu

Het ultieme relaxatieniveau

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

15 Juni 2008 | Nicaragua, Managua

Terug van een plek waar ik elke dag Kinderen voor Kinderen in mijn hoofd had --> "Op een onbewoond eiland", echt de tekst kon niet toepasselijker. Nouja op het kleine detail na dat er mensen wonen en het dus niet bepaald onbewoond is, maar de rest van de tekst klopt precies! Je hoeft er niets, melk uit een kokosnoot blablabla. Zo ongelofelijk mooi was het daar! En zo relaxed.
De afgelopen twee weken heb ik doorgebracht op Little Corn Island. Een beetje langer dan gepland, maar ik kon mezelf er niet vandaan slepen.. Little Corn is een klein Caribisch eiland zonder auto's. Er wonen maar een paar honderd mensen en er worden drie talen gesproken: Spaans, Engels en Creools. Dat laatste klinkt zo leuk, al versta ik er weinig van. De mensen zijn heerlijk relaxed, behulpzaam en gelukkig met wat ze hebben, al is dat vaak niet veel. (een wijze levensles 8) ). Op het eiland groeit mango, stervrucht, kokosnoot, ananas, banaan en wanneer je rijp fruit op de grond vindt mag je het meenemen. En elke dag na een uur of drie kan je cocounutbread kopen, vers uit de oven, lekker! 's Nachts sliep ik in hutjes aan het strand, 20 meter van de zee, en overdag deed ik weinig meer dan lezen en liggen. Oh en natuurlijk duiken! Ik heb mijn PADI Open Water duikbrevet binnen weten te halen :). Duiken is zo ontspannen om te doen. Behalve wanneer je je masker af moet doen op 15 meter diepte, of wanneer je zuurstof uitgedraaid wordt op de bodem van de zee.. Maar wanneer ik mijn skills had laten zien gingen we "gewoon" duiken, het beste deel van de cursus :). Het water is lichtblauw en superhelder, vooral wanneer de zon schijnt. In de zes duiken die ik heb gemaakt heb ik nursesharks, eaglerays, southern stingrays, een zeeschildpad en tientallen andere soorten vissen gezien. Op mijn vierde duik heb ik zelfs gedoken met 30 dolfijnen! Ik was aan het klooien om water uit mijn masker te krijgen, kwam er ineens een megagroep dolfijnen voorbij. En dichtbij, ze maakten echt contact. Jammer genoeg waren we niet interessant genoeg en bleven ze niet lang, maar het was echt bijzonder! En wat bleek later, ik had superveel geluk, want het gebeurt daar maar eens in de 3 maanden dat mensen met dolfijnen kunnen duiken.
Na Little Corn heb ik een paar dagen met Justin uit Canada en Emil uit Denemarken gereisd. Weer naar Granada geweest en vanuit daar doorgereisd naar Costa Rica. Mijn plannen zijn een beetje gewijzigd: ik reis eerst door naar Panama, waar ik mijn gastfamilie weer op ga zoeken. Ze hebben me uitgenodigd voor een trouwerij van een tante, lijkt me echt leuk om een lokale bruiloft mee te maken! Hierdoor heb ik mijn schildpaddenproject een week uitgesteld en kom ik later thuis dan in de planning stond. Duss mensen, schrijf maar in uw agenda: 12 juli ;).
Oh en ik heb net even de EK-scores bekeken, wow ik mis wat zeg!


  • 15 Juni 2008 - 17:48

    La Mama:

    Hee, Jippie, Anita is weer bereikbaar. En weer nieuwe info op de site. Fijn, fijn, fijn!!!

    Dat lijkt me inderdaad ook wel wat: coconutbrood, lezen, liggen, ff tsjekke, nee duiken niet :-( (scary), doe maar gewoon dat hutje op het strand. Helemaal, helemaal goed. Corn Island zei u?? Komt op onze lijst van vakantiebestemmingen.

    En je gaat vast nog wel eens vaker een ver en vreemd land voor ons uitproberen, dus die ljst gaat groeien.

    Ga zo door.

    Heele dikke tuut

    Mama


  • 15 Juni 2008 - 18:02

    Sanne Brrr:

    wiehiehiehie ik mis wat zegt ze. nou zo te horen missen wij ook wat!
    het klinkt weer GAAF! ik word alleen maar jaloerser. maar mijn reis komt ook dichterbij, ik heb namelijk vorige week mijn laatste tentamen gehaald! heel veel plezier maar weer! x

  • 15 Juni 2008 - 18:38

    Roelie (en Jan):

    zucht...
    hangmatjes, vers fruit, coconutbrood, uitzicht, strand, hutjes bij de zee, tevreden mensen...
    Logisch dat je jezelf er niet weg kon slepen.
    En dan ook nog duiken met dolfijnen..
    Tot nu toe genoot ik alleen maar mee, en was ik niet jaloers :-)
    Zo'n trouwerij daar lijkt me ook een hele belevenis, daarvoor kunnen schildpadden wel even worden doorgeschoven hoor.
    Geniet van de laatste weken en weet dat er hier veel mensen vol verwachting naar je thuiskomst uitkijken (wist je vast nog niet :-D)
    Blijf goed op jezelf passen
    Met een dikke knuffel (als het daar tenminste niet te warm voor is.)
    van
    Roelie en uiteraard ook van Jantje

  • 15 Juni 2008 - 18:45

    Froukje:

    Hey!

    Leuk weer een blogstra van Nopstra! Lief van je om je jaloersmakende verhalen te spammen in de tentamenperiode :) Ik ga mezelf morgen weer opsluiten in de UB....20 meter van de W-zee :P

    Goed te horen dat je voldoende vitamientjes krijgt. Een soort van Ruth/Boas verhaal hoor ik al....met het rapen van gevallen fruit. Ook een leuke agrariër daar rondlopen die stiekem zo nu en dan wat extra stervruchten en ananassen laat liggen :P

    Nou...rust nog even uit zou ik zeggen!

    Tút fan Gepstra

  • 15 Juni 2008 - 18:49

    Loegke:

    Ej bebe, wat een mooi verhaal zeg:) Wowieeeh met dolfijnen.. ubaah. Wij hebben hier in ieder geval eem mega leuk voetbalgedoe. Echt mega 4-1 gewonnen van frankrijk, was echt een leuke wedstrijd. Je mist echt niets. Dit is niets vergeleken met jouw situatie daaro:) DuHhuH. Ik ga je binnenkort even een mail sturen met allerlei anderen dingen... very interesting:) hihi. Je hoort het wel. Dikke kus Your Schwestah

  • 15 Juni 2008 - 19:38

    Feja:

    Relaxt, ik wil ook hangen op dat eiland, maar dan wel precies zoas je het hier beschrijft!:) En vet duiken met dolfijnen!! Is je vorige -het viel een beetje tegen- ervaring iig weer helemaal goedgemaakt;)
    Btw fijn weer allemaal beeldmateriaal! Nou volgens mij heb ik dat zo'n 10min geleden al ergens anders neergekalkt, maar: nog veel plezier je laatste weken&tot snel!!
    Kuss

  • 15 Juni 2008 - 19:45

    Titia:

    Jaloeoeoeoeoeoeoers!! Need I say more ;)
    Xx

  • 15 Juni 2008 - 20:12

    Jos Kk:

    tja, dat is even wat anders dan de noordzee; enneh .... tot ziens op de 12e
    javascript:emoticon(':zwaai:')
    groetjes, jos

  • 16 Juni 2008 - 07:27

    Selie-anne:

    vettttt!!! ik ben echt benieuwd naar de rest vand de foto's!!! en heb je mn sms nog gekregen, I hope so en anders via dit bericht wens ik je nog heel veel plezier toe de laatste weekjes!!!! en ook al vind ik het leuk voor jou ik baal dat je week later terug komt want ik ga iets van 12/13 juli met rintje op vakantie en dan zie ik je net niet of maar heel kort:(. dikke tut sa

  • 16 Juni 2008 - 08:33

    Anita L.:

    Hey Anita,

    Zo dat klinkt allemaal weer heel erg goed! Echt om jaloers op te worden zeg!! Als ik de foto's zie wil ik ook wel mee!! ;)

    Liefs..

  • 16 Juni 2008 - 15:04

    Karin:

    Hey Anita

    Die verhalen van jou klinken echt super! Wat maak je een hoop mee zeg! Heel erg leuk om te lezen. Geniet er maar van, want het is hier nog niet echt zomers weer...
    xxx Karin

  • 17 Juni 2008 - 02:25

    Oswan:

    Hello
    I am a boy nicaragua I would like to know you and talk a bit, I love to make friends and talk about my country, I leon, I know you and you seem very serious interezante a taste, I would like to know how could find, I think it will be fun to know a friend in this way is very crazy but I hope you like the idea I hope you like it much nicaragua, and I invite you to visit leon and enjoy his concerts every night in different places, besides its colonial life and a lot of movement their fientas every night and visit many places, but anyway I would like to meet you and find anywhere in nicaragua.

    my email is: osvalent9@hotmail.com
    my phone number 4396583
    I would like to write to me

  • 17 Juni 2008 - 18:03

    Jildau:

    Ik geloof dat ik vanaf vandaag maar eens begin te sparen voor een reisje naar Little Corn Island...dit is echt je meest jaloersmakende blog tot nu toe ;-)

    En net als de rest zeg ik ook: geniet ervan de laatste weken!!!

    xx Jil

  • 18 Juni 2008 - 11:51

    Yvonne:

    Ik ga het maar niet over jaloezie hebben, is zo afgezaagd ;) Je hebt groot gelijk dat je nog een weekje langer blijft! Wat goed dat je je duikbrevet hebt gehaald! Lijkt me niet fijn van die 'bijzondere verrichtingen' onder water. Geniet nog maar even van je relaxatieweken!
    xx

  • 21 Juni 2008 - 15:10

    Jildau En Dieuwke:

    We hebben net besloten waar onze huwelijksreis naar toe zal gaan ;) Jeeminee...
    Bedankt voor je lieve kaartje!
    Geniet nog maar lekkerrr
    Liefs van ons

  • 28 Juni 2008 - 16:36

    Liset:

    Hey Anita!

    Ik geniet nu al weken/maanden van je geweldige verhalen en supermooie foto's, dus het werd nu ook wel eens tijd om iets van me te laten horen!

    Ik wens je nog een hele fijne reis en nog veel meer bijzondere ervaringen toe! Als je terug bent gaan we zeker eens afspreken, want ik wil nog veel meer van die geweldige verhalen horen!

    Groetjes Liset

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Managua

Centraal Amerika

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2008

Back home

15 Juni 2008

Het ultieme relaxatieniveau

30 Mei 2008

Regenseizoen nu officieel begonnen..

18 Mei 2008

¿Hablas Ingles?

06 Mei 2008

Pura Vida
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 40688

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: