Otters - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Anita N. - WaarBenJij.nu Otters - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Anita N. - WaarBenJij.nu

Otters

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

11 November 2010 | Brazilië, Florianópolis

Aloha,
Ik weet dat het in Nederland nu toch wel echt winterweer is, dus laat ik jullie niet vermoeien met het feit dat ik vandaag nog een tintje bruiner ben geworden. Dat is gewoon niet aardig. Nee grapje.. maar het is wel zo ;). Op dit eiland, Ilha de Santa Catarina heb ik eigenlijk continu, op 1 dag na, mooi weer gehad. En dat komt goed uit, want het grootste deel van de tijd ben ik buiten aan het werk. Het project waar ik werk is het Lontra (=otter) project van Instituto Ekko Brasil (http://www.ekkobrasil.org.br/en_US). Dit is een ecologisch instituut waar men er alles aan doet om de rivierotter niet uit te laten sterven. Erg goed werk! Het project bevindt zich aan Lagoa do Peri, een erg mooi meer op het eiland. Hier leven otters in het wild en deze worden vanuit het project onderzocht en beschermd. Daarnaast worden er op het project een paar dieren verzorgd, die als jonkies zonder ouders zijn gevonden. Dit zijn 4 otters, 2 neusberen met 5 jongen, een wasbeer en een tayra (soort marter). Deze dieren kunnen niet meer terug de natuur in en zijn op deze manier perfect voor verdere observatie van de soort en voor voorlichting. Twee keer per week komen er groepen kinderen langs om de dieren te bekijken en te leren over otters en hoe je de natuur niet mag vervuilen omdat de otters daarom doodgaan enzo ;). Bij die voorlichtingen help ik wat mee. Superleuk om te doen, de kindjes zijn echt heel schattig! Verder help ik bij het voeren van de dieren, hokken schoonmaken en bijtimmeren en ik ga regelmatig mee op expeditie om otters in het wild te onderzoeken. De mensen die hier werken zijn allemaal hoogopgeleide biologen/ecologen/nogwatlogen dus het gaat er behoorlijk wetenschappelijk aan toe, best wel boeiend :). Een jammer detail is dat ik de enige vrijwilliger ben hier. Maar dat heeft ook zijn voordelen, als De Vrijwilliger mag ik vaak mee naar dingen, en word ik helemaal betrokken bij de activiteiten van het team. Daarbij kan ik goed opschieten met de zoon van 1 van de biologen, Yevis van 14, superaardig! Ik vermaak me wel dus.
15 november vlieg ik naar Buenos Aires! En vanaf dan heb ik nog ongeveer een maand om terug naar Salvador te reizen vanwaar mijn vliegtuig naar Holanda vertrekt. Wat ik onderweg ga doen weet ik nog niet geheel, waarschijnlijk in ieder geval een bezoek aan Felipe en Liane, mijn adoptieouders van het begin van mijn reis. Lijkt me super hen weer te zien!
Nog een maandje dus, de tijd gaat zoo snel! Veel zin om jullie allemaal weer te zien! xxxx

  • 12 November 2010 - 07:48

    Mama:

    Hee lieve pop,

    Nóg bruiner! Dat gaat je hier inderdaad niet lukken. Momenteel stormt het hier al zo, dat er voor wordt gevreesd dat Sinterklaas niet zal komen per boot. Moet je nagaan!!

    Het is allemal superschattig, de beestjes, lief hoor.

    Op de achtergrond hoor ik een mooi mondje Portugees, althans zo lijkt het voor mij. Gaat het goed met de communicatie of moet je nog veel uitwijken naar het engels?

    En wie weet misschen kun ja naast je bul in de psychologie er eentje halen voor je nogwatologie!! Mastermaster Noppe. Prima idee toch? ;-))

    Veel plezier verder en een dikke tuut van Mama

  • 12 November 2010 - 09:26

    Jepa:

    Lieve Anita,

    Het was al weer een poosje geleden dat we iets van je hoorden.
    Het is fijn te lezen dat het je goed gaat, en dat je je daar prima vermaakt. Het weer bij jou lijkt inderdaad niet op het weer hier.
    Gisteravond moest ik met Mirko uit. Het waaide windkracht negen, en het begon al gauw te hozen. Binnen 50 meter was ik doorweekt. Teruggekomen als een verzopen kat vond mama dat ik veel te kort met Mirko was uitgeweest, en wilde me bijna weer naar buiten sturen .....
    Je tijd in Brazilie begint al weer aardig op te schieten. Geniet er nog maar lekker van.

    Liefs ,

    Jepa

  • 12 November 2010 - 17:04

    Titia:

    Hoi! Ah, nu heb ik een beeld bij wat je vrijwilligerswerk met de otters inhoudt, leuk! Leuke foto's ook :)

    Geniet van je laatste maandje!!! Liefs!

  • 12 November 2010 - 21:44

    Judith:

    Wat een avontuur met die otters! Super, en wat een mooi werk wordt er voor die dieren gedaan.
    Ik val in herhaling, maar toch geniet er van!

    liefs juud

  • 13 November 2010 - 00:14

    Lourens Noppe:

    jow swa!

    klinkt weer super hoor:)
    mooie omgeving ook op die fotos :o
    otters zijn echt cool trouwens:P

    Je mist hier in NL idd niet zo heel veel hoor:P
    behalve The Voice of Holland en de nieuwe horrorfilm over een evil sinterklaas bij volle maan is er niet zoveel gebeurd:P

    veel spass nog en ben echt benieuwd naar buenos aires

    xx

  • 20 November 2010 - 14:29

    Sa:

    yoooooooooo waar blijven de foto's uit buenos aires:) en hoe is het daar??????????????????? ik ben benieuwd! en oh ja heb ook mail gestuurd maar die kom je wel tegen in je inbox:)
    dikke tuut

  • 20 November 2010 - 19:23

    Roelfke(& Simon):

    :) ik had het meeste al van je gehoord. Major gesprek op skype:) Je zit nu al in Buenos Aires. Echt een big thing! Klinkt in ieder geval erg stoer. Ben benieuwd wat voor spannende verhalen je dan mee gaat maken. Ik hoorde van papa wat je mee had gemaakt... halve robbery... Snel naar je volgende bericht:) Liefs Sijmun en Mie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Florianópolis

Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 40685

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: