Highlights of Uruguay - Reisverslag uit Tacuarembó, Uruguay van Anita N. - WaarBenJij.nu Highlights of Uruguay - Reisverslag uit Tacuarembó, Uruguay van Anita N. - WaarBenJij.nu

Highlights of Uruguay

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 November 2010 | Uruguay, Tacuarembó

De afgelopen dagen waren weer een paar die ik niet snel zal vergeten! Ik ben 3 dagen op een Uruguayaanse ranch geweest waar je het typische gaucho-leven mee kon krijgen. "Gaucho" is de benaming voor het type boeren in Uruguay, Noord-Argentinië en Zuid-Brazilië. De gaucho deed zijn dagelijkse werk en wij mochten meehelpen en meekijken met alle activiteiten. Juan, zo heette de hoofd-gaucho, heeft 84 paarden, duizenden koeien en net zoveel schapen. Elke dag maakte je twee tochten, en elke keer kreeg je een nieuw paard. Zo heb ik in korte tijd op 5 verschillende paarden gereden :). Met de paarden ging je het land op. Juan bezat 2 are land ofzo. Ik weet eigenlijk niet meer hoeveel maar het was verdeeld in 8 stukken en met elk stuk was je wel even bezig om al het vee te verzamelen. We hebben schapen verzameld om ze te laten scheren en te ontwormen. Daarnaast hebben we koeien uit het land gehaald. De wat oudere stier-kalfjes werden gecastreerd. Voor al deze acties moesten de dieren gescheiden worden, wat wij mochten doen. Best hard werk, na 3 dagen was ik kapot. Kun je nagaan als dat je leven is!
Voordat ik naar de ranch ging ben ik nog een paar dagen in Montevideo, de hoofdstad van Uruguay geweest. Erg leuk gehad daar! Op stap geweest in typisch Uruguyaanse discotheken en het was erg grappig om het hard-to-get gedrag van de meisjes en het bijbehorende verover-gedrag van de jongens te observeren. Verder nog fietsen gehuurd met een Zwitserse jongen met een doodswens, waarmee ik door de superdrukke straten van Montevideo heb gescheurd. Te eng, echt tussen en voor de bussen door. Ik was blij om dat ding weer in te leveren.
Samengevat ben ik erg blij dat ik Uruguay nog heb meegepakt in mijn trip! Het is echt een supermooi land. Uitgestrekte groene velden, rotsen en overal vee. Het deed me bij slecht weer denken aan Ierland. Ik ben er dan wel nooit geweest, maar he ;). De mensen zijn ook nog eens erg aardig. Misschien denk ik dat alleen maar, maar vind je het gek als iemand je 30 minuten geleden 10 jaar jonger heeft geschat.
Ik ben nu net de grens overgegaan naar Brazilië. Ik heb mijn toeristenvisum verlengd, wat zo gemakkelijk ging dat ik het niet geheel vertrouw. Ik hoefde niets te betalen, ook niet toen ik erom vroeg (..) en dat is volgens mij toch echt wel een vereiste. Maar goed. Nu wacht ik op mijn bus richting Porto Alegre, waar Felipe en Liane wonen. Als het goed is halen ze me op van het station, wat een luxe :).
Ik vernam dat het thuis gesneeuwd heeft, wow.. Dus iedereen weer in de snow-boots terwijl ik net een paar nieuwe Havaianas heb aangeschaft ;). Geniet van de kou, ik kom eraan! xxx

  • 30 November 2010 - 19:25

    Mama:

    Hee lieverd,

    Fijn om weer iets te horen.
    En wat een stoere meid ben je, wie had dat gedacht na je ervaringen met (hoe heette dat gekke paard ook alweer op de Leeuwarder manege?).
    Echt een cow-girl dus.

    En eh 2 are? Wij hebben 30 are dus reken maar uit, wat voor grootgrondbezitters wij zijn, en hoeveel koeien je daarop kwijt kan!!

    Groet je fosterparents maar van ons.

    Liefs

    Mama

  • 30 November 2010 - 19:41

    Jepa:

    Hoi Anita,

    Harstikke leuk dat je je paardrijskills zo kunt gebruiken.
    Het lijken niet de mooiste paarden, maar ze zullen wel een ijzeren conditie hebben.
    Als die boer meer dan 80 paarden heeft en duizenden stuks vee neem ik aan dat die 2 are die jij noemt iets van 2000 hectare moet zijn, ook gezien de extensieve veehouderij die daar wordt beoefend. Maar je zult op deze manier je paardrijkunsten aardig hebben opgehaald.
    Dus nu terug in Brazilie. Doe Felipe en Liane de groeten van ons en bedank
    ze namens ons. Het wordt nu echt aftellen. Nog een paar hele fijn weken.
    Liefs,

    jepa

  • 01 December 2010 - 08:06

    Sa:

    hahaha lees berichtje van je mama, volgens mij was dat gekke paard van de leeuwarder manege ' gizmo' nouja of een van de andere 20 die er daar rond liepen;) maar super man, ben jaloers, zit hier cahter mijn computerschermpje naar buiten te staren waar het steen en steenkoud is. en grappig zadeltje waar je op zit:) have fun nog even en tot heEL snel al weer1!XX

  • 01 December 2010 - 08:28

    Simon:

    Ela! Ik zit nu op t werk en je mams zei net dat je een nieuw bericht geschreven had. Dus ik snel lezen.. en ik roep uit: 2 are?! Nel schiet in de lach: "moet je maar eens lezen wat er allemaal al onder het bericht staat". Dus ik zal niet verder zeuren over dat een are 10*10 meter is, en een hecare 100*100 meter. Dat zul je nu vast begrijpen ;) haha

    He, maar vet leuk dat je nog in Uruquay bent geweest zeg. Is dat nou ook weer heel anders dan Brazil? ze kunnen er in ieder geval ook goed voetballen, weet ik :P Maar dat vertel je over een aantal weken weer; dan zien we je weer.

    ENJOY!

  • 01 December 2010 - 09:15

    Anita Zelf:

    Misschien was het wel 2 acre, kan dat? :)

  • 01 December 2010 - 14:57

    Moeke:

    Nee pop, dat is ook vet weining :-)


  • 01 December 2010 - 15:35

    Femina:

    Haha mooie discussie:) Mij kun je alles wijsmaken, had echt geen idee.. Ik dacht zelfs een enkele seconde dat je ouders dan dus de halve groene ster bezitten;)
    Maarre wat supercool ziet het eruit!! Zelfs ik zou dit wel eens willen doen :D Enne waar heb jij die vette laarzen vandaan??
    En ik wil ook warmte! Maak je klaar, ik ben voor de 3e dag helemaal verkleumd, zelfs skiesokken helpen niet!
    Veel plezier bij je pleegouders! Ik tel af... Kusss

  • 01 December 2010 - 19:57

    Titia:

    Hey hoi! Wat weer een mooie avonturen!! Ziet er wel heel echt uit op de foto's ook, met dat ontwormen en castreren enzo, scary business... Klinkt superleuk allemaal. Echt aftellen nu laiverd, verzamel nog maar even een heleboel mooie herinneringen de komende weken, want voor je het weet ben je terug in het winterse Nederland!! Liefs!

  • 08 December 2010 - 21:58

    Loegke:

    :) Superleuk verhaal. Hier ist koud, ik heb idd snowboots aan en jij hebt weer Havaianas aangeschaft EN je voeten laten ont***ten haha...

    En over die hactare/are/ons/pond... Tis gewoan uhn stuk lond: simon en pama.

    Pas maar op, straks willen ze je in Brazilie houden, zoals in bridgets diary..:) Grapjuh.

    Geniet lekker van de laatste dikke week. En wij zorgen wel voor warme slippers en sjaal:)

    Hele dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Tacuarembó

Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 40680

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: