Originaliteit in BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anita N. - WaarBenJij.nu Originaliteit in BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anita N. - WaarBenJij.nu

Originaliteit in BA

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

20 November 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ik nog geen uur geleden ontkomen ben aan een evil, maar zeer originele beroving. Ik zal voor uw gemak bij het begin beginnen :).
Ik liep over een drukke straat in Buenos Aires, bepakt en bezakt, omdat ik voor de tweede keer van hostel moet wisselen. Ik ben namelijk steeds te laat met een nacht extra boeken en Buenos Aires is blijkbaar populair ofzo ;). Maar goed ik liep daar dus, en opeens begint het te regenen. Althans, dat dacht ik in eerste instantie. Het bleek een groene ranzige substantie te zijn wat ook nog eens vet stonk. Vogelschijt uiteraard, en het zat overal, in mijn haar, op mijn kleren en op mijn tas. De vrouw naast me had hetzelfde, he bah wat vies, zitten wij even in hetzelfde schuitje. Ik zag trouwens niks op haar, maar he bah wat vies. Laten we het zometeen even schoon gaan maken zei ze, ik help je wel. Vet aardig, leuk gesproken met de vrouw, ze was met een vriendin aan het winkelen. Ze woonden niet in de stad, maar wel in de provincie, en ik, ja ik kwam uit Nederland, goh wat interessant allemaal. Zal ik het even schoonmaken vroeg ze. Nee mijn hostel is echt om de hoek zei ik, jullie mogen anders wel even mee, dan maken we het daar schoon. Aangekomen bij mijn hostel hoefden ze het toch niet schoon te maken en we namen afscheid. Ik ging meteen douchen en vertelde het vieze verhaal aan het meisje van de receptie. Ik vroeg of ik mijn tas schoon mocht maken daar en terwijl ik daarmee bezig was dacht ik nog:
“Wat in de vrede had die vogel gegeten, ik wist niet dat vogelpoep zo stonk!”
“Het moet trouwens wel een hele grote vogel geweest zijn, ik vraag me af wat voor soort het was.”
“De laatste keer dat ik vogelpoep ervaren heb, was het warm, vreemd, nu niet.”
Toen kwam het receptie meisje naar me toe: “Uh trouwens, toen dat gebeurde, heeft iemand misschien aangeboden je te helpen met schoonmaken?”. Ja, ja inderdaad, vet aardig, mensen uit Argentinie zijn echt sociaal.
En ineens, toen pas, herinnerde ik me een verhaal wat ik al 2 keer gelezen heb, een zeer leuke manier van mensen beroven. Namelijk iets ranzigs op iemand gooien, diegene aanbieden te helpen met schoonmaken, waardoor diegene de tas neerzet. Terwijl jullie aan het schoonmaken zijn is er een tweede persoon (goh...de vriendin) die sneaky je tas leeghaalt. En dit was precies het verhaal wat de receptioniste me vertelde, het komt dus regelmatig voor hier. Lucky me dus maar weer ;) Behalve dan het feit dat mijn tas echt heel erg stinkt, en ik reis nog een maand.. Hoop dat het wegtrekt.
Buenos Aires is trouwens een geweldig mooie stad! Het lijkt erg Europees, wat wel even wennen was, maar na een paar dagen begon ik de stad echt te waarderen. Er zijn supermooie wijken: groene wijken, kunstenaarswijken, uitgaanswijken, hippe wijken, ga zo maar door. Erg leuk om elke dag wat anders te bekijken. Ben sinds maanden op stap geweest, dat had ik ook wel gemist, was erg leuk! Al heb ik meer zin om met mijn vriendjes en vriendinnetjes thuis op stap te gaan! Steeds nieuwe contacten leggen voor 1 dag begint wat te vervelen ofzo :). Ohja en ik ben nog naar een tango-show geweest, dat hoort erbij natuurlijk. En ik heb geprobeerd wat meer te leren over dit land. Het hele Evita-verhaal wist ik eigenlijk niets van, en ik heb me er even in verdiept. Dat was echt een vet stoere vrouw!
Ik ben hier nu bijna een week en blijf nog wat langer. Daarna zal ik naar Montevideo, de hoofdstad van Uruguay. Na een paar nachten daar zal ik 5 dagen op een redelijk authentieke ranch op het platteland in Uruguay verblijven. Hele dagen op een paard, koeien hoeden, schapen scheren, zulk soort dingen. Schijnt allemaal erg primitief te zijn, maar dat lijkt me juist bijzonder! En dan kan ik eindelijk mijn paardrijplan realiseren :). Na die 5 dagen ga ik weer de grens over naar Brazilie, waar ik Felipe en Liane ga opzoeken. Ik mag bij ze logeren, en zal ook hun kinderen en kleinkind ontmoeten. Echt zin in! Gister heb ik besloten dat ik daarna nog een weekje terugga naar het otterproject! Ik heb het echt fijn gehad daar, en ik kom er vlak langs! Ik merk dat ik liever daar wat langer blijf, dan dat ik nog een paar bliksembezoeken aan nieuwe plekken ga brengen. Daarbij had ik door een misverstand niet eens afscheid kunnen nemen van Yevis, mein Freund. Dat zat me ook niet lekker.
Duss, leuke plannen allemaal! Nog maar een maandje, kan het me niet voorstellen dat het zo snel gaat!
xxxx

  • 20 November 2010 - 18:24

    Mama:

    O O O O~!!!

    Wat is dít nu weer!
    Wat weer een idiote manier om mensen lastig te vallen!
    Wel jammer dat je eigenlijk heel argwanend behoort te zijn. Zou niet moeten hoeven, maar ja.. wat doe je eraan.

    Je plannen voor komende maand zijn wel leuk.
    Voorzichtig maar weer, en is die huge steak je trouwens goed bekomen??

    Love you

    Mama

  • 20 November 2010 - 19:52

    Roelfke & Simon:

    Eey skeet!:) JEMOG!! wat the freak! mensen jij hebt echt God naast je zijde! Dit is niet de eerste keer dat je iets spannends meemaakt. Gelukkig ben je niet zo naief dat je je laat pakken. Mooizo! Simon zei ook al: sneaky! Leuk dat je terug gaat naar het 'otterproject'. Schud de'vervelende 'otters' maar van je af;) Heel veel liefs schwess, Deze week of week after even skype? Ik ben vaak genoeg wel online:) Dikke kus

  • 21 November 2010 - 07:56

    Pépé En Nène:

    Ha popke,`

    Eigenlijk willen we je een tip geven om wannabie-robbereres te misleiden:
    Je valt nog al op met die grote tas.
    Misschien moet je hem onder je kleren verstoppen!!
    Good luck!

    En verder bliven analyseren hoe de situatie is: idd hoe groot is de vogel die het poepie heeft geloosd!! ;-)

    Lovzen en smokzen

    Mama en Papa


  • 21 November 2010 - 10:32

    Sa:

    haha gisteravond wilde ik bericht uit buenos aires en ik tjek de computer en daar is het bericht:) men je bent inderdaad ontsnapt aan ' sociale' tasjesdieven! hoe hebben ze die vogelpoep ooit gemaakt?, hmm misschien willen we dat niet weten, in ieder geval ben je er goed van af gekomen! en nog naar een ranch, je weet ik dat vind ik gaaf;) mooie foto's maar weer maken en geniet er nog even van, de tijd vliegt voorbij, ik weet nog dat we je uitzwaaiden, lijkt nog maar kort geleden, nou dikke xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en kijk uit voor vieze substanties;)

  • 21 November 2010 - 16:13

    Yvonne:

    Heh, wat weer een raar verhaal! Wel heel origineel om zo mensen te misleiden. Je zou het bijna knap vinden... Maar vooral heel ranzig en evil idd. Je weet, ik heb ook ervaring met vogelpoep haha. Nou ja, gelukkig is het ze niet gelukt!
    Hopelijk ga je nu alleen nog maar leuke dingen meemaken, maar als ik het zo lees komt dat wel goed! Heel veel plezier weer!! xxx

  • 21 November 2010 - 20:19

    Chris En Titia:

    Hoi Nietski, jemig wat weer een spannend verhaal, die bijna beroving!! Ging net goed! Chris is helemaal jaloers op die foto van jou met de biefstuk, beef de chorizo haha. Hij was er grote fan van toen in Buenos Aires. Nog een tip; Boca schijnt leuk te zijn, toch tegelijkertijd ook een waarschuwing voor criminelen aldaar... dus, kijk maar even wat je doet :) Tot over een maand alweer, geniet er nog van!!

    Liefs Chris en Titia

  • 22 November 2010 - 11:27

    Hey Anita:

    Hola Guapa,

    Heb weer even gechecked op je site leuk van die otters. Wel goed oppsasen daar dus ! Ben echt benieuwd of je hier straks wel weer kan aarden lijkt me zo verslavend om te reizen. Schijnt hier volgende week heel koud te worden voor de rest is alles pritty much the same. Kan niet wachten tot je terug bent ben super benieuwd na je avonturen x a

  • 22 November 2010 - 15:53

    Jildau:

    Wow, wat een schrik...en wat een geluk ook dat het hen bij jou niet is gelukt!
    Fijn dat je in minder dan een maand weer hier bent. Geniet er nog maar even extra van!!

    x Jil

  • 26 November 2010 - 21:07

    Judith:

    Hey Anita,

    Je beschikt blijkbaar over een alerte onderbewuste noppe ;) Ik ben ook wel benieuwd hoe ze die ´vogelpoep´ hebben gefabriceerd haha. Leuk dat je ook nog even terug gaat naar de otters! Enjoy.

    liefs juud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 40691

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: