Nieuws uit de natuur - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Anita N. - WaarBenJij.nu Nieuws uit de natuur - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Anita N. - WaarBenJij.nu

Nieuws uit de natuur

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Oktober 2010 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Uh oke, relaxed.. Vanmorgen ben ik aangekomen bij een hostel in Foz do Iguaçu, en het is hier zo rustig dat de eigenaar net is weggegaan, nadat hij mijn mp3-speler aansloot op de muziekinstallatie. Heerlijk :). Genoeg gelegenheid dus om een update te typen!
De afgelopen week heb ik in de Pantanal doorgebracht. Een gigantisch natuurgebied in het midden van Brazilië, waar het onmogelijk was om geen 1000 vogels en dieren te zien. Supermooi, en het was ook een welkome afwisseling op alle steden die ik heb gezien! Ik had me ingeschreven voor een georganiseerde tour met gids, wat wel noodzakelijk was. Ik zat in een zeer divers groepje en als sociaal psycholoog in de dop kon ik mijn geluk niet op, wat een groepsdynamica ;). Er was 1 Amerikaanse vrouw die zichzelf een 'birder' noemde, en het is dus geen verrassing dat zij zich uitsluitend interesseerde voor vogels. Alles wat we deden wat niets met vogels te maken had vond ze niks, en hoewel ze 61 jaar oud was gedroeg ze zich als een kleuter en liep ze de hele dag met een zuur gezicht. Ze ergerde zich aan mij omdat ik te positief was. Te positief, nou dat viel echt wel mee :). Onze reisgids was een stoer Braziliaans vrouwtje dat iets te lang in Amerika had gewoond. Ze had het temperament van een Braziliaanse, maar de houding van een Amerikaanse. Dat liep niet zo soepel met onze 'birder' en ze liepen elkaar de hele tijd af te zeiken :). Ik vond het wel grappig. Gelukkig zaten er ook leuke mensen in mijn groepje. Gabriele en Federike, een Italiaans stelletje, echt een paar van de liefste mensen die ik hier ontmoet heb.
In de 4 dagen in de Pantanal heb ik ontelbaar veel kaaimannen gezien, capibara's (een soort reuzecavia's), herten, superveel vogelsoorten, waaronder emoes en Jabiru-ooievaars, vogels ongeveer ter grootte van een koe, zo vet. Oke een koe is overdreven, hij wordt 1,50m hoog met een spanwijdte van 2,80m om precies te zijn. Jammer genoeg hebben we geen jaguar of anaconda gezien, maar ik was al genoeg onder de indruk van wat ik allemaal heb gezien!
Het viel me op dat ik weinig foto's heb geplaatst met uh mensen erop, en misschien lijkt het dat ik hier heel zielig en alleen ben. Gelukkig niet :) In elk hostel heb ik leuke mensen ontmoet, ik zal wel even wat foto's plaatsen hiervan.
Ik ben nu dus in Foz do Iguaçu, waar de beroemde watervallen zijn. Deze ga ik morgen en overmorgen bekijken (ook de Argentijnse kant), ben erg benieuwd! Daarna ga ik naar São Paulo, waar Richard aankomt. We gaan hier samen 10 dagen reizen, superleuk! Het exacte plan is nog niet gemaakt, maar Rio is wel 1 van de zekerheden :). Daarna ga ik als het goed is naar Ilha de Santa Catarina, waar ik vrijwilligerswerk met rivierotters ga doen!
Nou, allemaal leuke dingen dus. Ben al op de helft, de tijd vliegt echt!
Kus Nop


  • 18 Oktober 2010 - 09:19

    Judith:

    Hey Anita,

    Even tussen m'n bezigheden door bij de psychiatrie, heb ik je verhaal gelezen. Hoe smaakte de piranha? Bizar, zo eten die vissen een koe, en zo eet jij hun...haha. Wat een mooie natuur met die dieren! Geniet ervan, time flies when you're having fun.

    liefs juud

  • 18 Oktober 2010 - 12:04

    Anita L.:

    Anita, wat een belevenissen zeg! Ik ben ook heel erg benieuwd hoe die piranha smaakte? :)
    Je kaartje is in goede orde ontvangen, nog bedankt daarvoor!
    Nog veel plezier daar! (zal vast wel lukken) ;)

    Liefs, Anita

  • 18 Oktober 2010 - 21:01

    Mamamama:

    Hoera ik ben het eerst

    We zouden net je stuk hout nog eens bewonderen toen bleek dat er een nieuw stuk was.

    We hebben niet eens de tijd gehad op je stuk hout te reageren.

    Wacht even, even plaatsen

  • 18 Oktober 2010 - 21:02

    Mamamama:

    Nou ja zeg, die stomme computer van me, traag ding,
    ben helemaal niet het eerst


  • 18 Oktober 2010 - 21:08

    Jepa:

    het voorlaatste reisverslag hebben we gemist omdat wij toen zelf in Frankrijk zaten, maar dit verslag maakt ook wel weer jaloers. Wat een verscheidenheid aan dieren ( en aan mensen). Het is allemaal wel de moeite waard. Geniet ervan, en straks een poosje optrekken met Richard. Je zet hem wel even op de foto he. Wij hebben hem nog nooit gezien per slot van rekening.

    Liefs,

    Jepa

  • 27 Oktober 2010 - 17:55

    Loegke:

    AAH jij bent echt wel de allerleukste en allermooiste op AL de foto's:) Die grote cavia dieren lijken inderdaad echt op giant cavia's hihi. Zulke mooie foto's echt geweldig! Wow! Je lijkt met zo'n mega verrekijker wel de doorsnee reiziger.. Staat leuk! Knuffel dien schwess

  • 28 Oktober 2010 - 05:09

    Mysterious:

    het wordt tijd voor een nieuwe update:)!x

  • 31 Oktober 2010 - 12:12

    Simon&Loegke:

    The niagra falls:) onee toch niet. Mooi zeg!

    Simon vindt dat de krokodil er schattig uitziet... mij immiterend.

    Mooi dat jullie het zo geweldig hebben gehad. Zoals het zou moeten zijn!

    Je krijgt van Simon een high five een chest jump, en een box! Van mij krijg je een pinkje;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Foz do Iguaçu

Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 40692

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: