Sin lucha no hay victoria - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Anita N. - WaarBenJij.nu Sin lucha no hay victoria - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Anita N. - WaarBenJij.nu

Sin lucha no hay victoria

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 Maart 2008 | Panama, Panama-stad

Ik zag dit op een muur geschreven en ik dacht: dat betekent vast iets moois.. Zonder liefde geen overwinning ofzoiets. Toen ik het vroeg aan Dani, een Spaanse jongen waarmee ik vandaag de stad heb bekeken vertelde hij wat het betekende: Without fighting no glory..
Oke, niet echt een leuke, lieve tekst. Maar ik heb gelukkig absoluut nog niks gemerkt van wat voor vijandigheid dan ook. De mensen zijn hier aardig! Erg behulpzaam en je merkt dat ze het leuk vinden als je Spaans tegen ze stuntelt. Meer komt er echt nog niet uit, en ik versta al helemaal weinig.
Mijn reis is goed gegaan. Om half 4 uit bed en naar Amsterdam (de mensen die ditzelfde ontwaaktijdstip met me gedeeld hebben: heel erg bedankt, ik vond het superlief dat jullie me uit kwamen zwaaien!). Ik zat in het vliegtuig naast Yolanda een leuke Panamese vrouw. Zij moest net haar vriend voor een jaar in Madrid achterlaten, dus heb ik mijn m&ms met dr gedeeld om enigszins de pijn te verzachten. Mocht ik in dit land niet weten waar ik naartoe moet, mag ik haar altijd bellen. 25,5 uur na wakker worden in Leeuwarden kon ik eindelijk gaan slapen in Panama City. Ik heb geprobeerd niet teveel vooruit te plannen voor de komende 3 maanden, en 1 van de plannen die ik had, om meteen door te gaan naar Bocas del Toro heb ik alweer gewijzigd. Het is toch zonde om in Panama City te zijn zonder er iets van te zien! Ik heb mijn doorreis uitgesteld naar morgen en ben met Caroline en Dani uit Duitsland en Spanje de stad door gescheurd in schamele bussen en verrotte taxi´s. Natuurlijk het Panamakanaal bekeken, vet ingewikkeld machanisme zit daarin, nooit geweten. En naar Casco Viejo, een van de twee oude wijken in de stad. Was een gezellige dag! Ik heb wel zin om naar de Caribische kust, want de Pacifische kust in deze stad vond ik niet zo mooi. Deze kleur water hebben we op Ameland ook. Ja hallo, daar doe ik t niet voor.
Ik kan nog geen foto´s plaatsen, deze computer heeft, naast een spatie die je in moet rammen, geen usb-ingang. De foto´s komen zeker nog!
Iedereen bedankt voor hun berichtje! :)
Saludos en kus uit Panama!

  • 28 Maart 2008 - 23:42

    Gep:

    Hey Nop, zou net gaan pitten, maar krijg een melding van een teken van leven op de nop-blog! Super dat je goed bent aangekomen. Werkt je Canon goed? Tot die tijd moeten wij het idd maar doen met je lyrische omschrijvingen van het gekabbel van de Pacific Coast ;)
    Een fijne dag! Ik ga koesen Tút Froukje

  • 29 Maart 2008 - 07:42

    Jos Kramer-kolleman:

    hoi anita,

    zonder strijd geen victorie: zo verkeerd vind ik dat niet klinken, zeker niet als je bedenkt dat deze zomer heel veel sporters dat kunnen onderstrepen:

    winnen is leuk, maar niet als je het kado krijgt (of wilde jij vroeger dat je ouders bij een spelletje je lieten winnen?).

    verder: geniet ervan (ook van die amelands-blauwe zee hoor)!

    groetjes, Jos
    (moeder van Iteke die een jaar geleden een waarbenjij.nu logboek vanuit zuid-afrika bijhield)

  • 29 Maart 2008 - 08:14

    Feem:

    Één berichtje & ik ben nu al jaloers;) Klinkt erg cool allemaal!! Ben benieuwd naar het beeldmateriaal! Hoe zit t btw met dat ingewikkelde mechanisme?? :P
    Enne miss Nop een leermoment: denk goed na voordat je zomaar je onoverwogen mening geeft over allerlei zaken, want de kritische lezer neemt niet alles zomaar van je aan... (ik overigens wel, dus slechte tekst!)
    Goede reis naar Bocas del Toro & have fun & hou me op de hoogte enzo!
    Dikke tut!!

  • 29 Maart 2008 - 09:17

    Jildau:

    Eeeej Anita,

    Geen last gehad van een Jetlag? Als ik dit verhaal zo lees ga jij volgens mij echt een super tijd tegemoet. Veel plezier nog verder. Kan je trouwens ook smsjes ontvangen daar? Want ik begrijp nu dat ik met mijn goede reis sms een beetje te laat was (11u 's ochtends...).
    Groetjes van Paul.

    Liefs Jil

  • 29 Maart 2008 - 09:57

    Sa:

    yo wat een avontuur, nu is het me precies duidelijk, want telefoontje ging zo snel! succes met reizen vandaag en ik zal me effe aanmelden voor de blog, toch handiger dan twintig keer op deze site kijken of er al wat nieuws op staat;)xxx

  • 29 Maart 2008 - 09:58

    Judith:

    Hey Anita,

    Dus je bent goed aangekomen in Panama! Leuk om je verhaal te lezen, klinkt goed allemaal :D Ben heel benieuwd naar al je volgende avonturen! En dat Spaans gaat vast helemaal goedkomen ;) Heel veel plezier!!!

    liefs Juud

  • 29 Maart 2008 - 10:36

    Sa:

    kan iemand me vertellen hoe ik me aanmeld voor nopblog?xx

  • 29 Maart 2008 - 14:11

    Nel Noppe:

    leave Seliannne.Hiernaast<------, daar waar ik nu tiep. Straks niet meer, maar nu!!!!
    Try it out.

    Ha Anita, fijn dat je aan bent gekomen. Ook ik heb wel twintig keer gecheckt.

    Mama

  • 29 Maart 2008 - 16:28

    Titia:

    Hey famke!! Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen, en ook meteen al aan het sight-seeing bent gegaan!! Leuk dat je meteen daar dan mensen hebt ontmoet om mee de stad in te gaan :D

    Ben benieuwd naar je foto's!! Xx

  • 29 Maart 2008 - 21:19

    Loegke:

    Betors! dat je er veilig bent:) echt leuk dat je al allemaal mensen ontmoet. Zijn het skamele steden dan? Ik ga echt je site bijhouden, ben echt benieuwd wie en wat je tegenkomt!! Oewhoe kick buthole! Xx Blorp

  • 30 Maart 2008 - 08:38

    Tiek:

    Woohooooo foto's :D

  • 30 Maart 2008 - 09:25

    Arnold:

    Hey Anita,

    Super dat je voor 3 maanden op reis bent! Ik ga je site de komende maanden zeker volgen! Geniet!!

    Trouwens, leuk filmpje hoor van het vliegtuig!

    Arnold

  • 30 Maart 2008 - 09:25

    Arnold:

    Hey Anita,

    Super dat je voor 3 maanden op reis bent! Ik ga je site de komende maanden zeker volgen! Geniet!!

    Trouwens, leuk filmpje hoor van het vliegtuig!

    Arnold

  • 30 Maart 2008 - 09:27

    Arnold:

    Dat was niet helemaal de bedoeling, nu staat mijn bericht twee keer op je site!......

  • 30 Maart 2008 - 10:08

    Gerda:

    Hee anita! leuk om je foto's en filmpjes te zien! heel veel plezier daar en geniet van alles! pas goed op jezelf!
    x
    Gerda

  • 30 Maart 2008 - 11:36

    Maaike:

    Hoi Anita de xxxjes gaan je volgen
    Groetjes van ons uit Leeuwarden

  • 31 Maart 2008 - 06:47

    Roelie:

    Hoi Anita

    Leuk om te lezen en te zien wat je meemaakt.
    Al zal wat wij hier zien waarschijnlijk maar een fractie zijn van hoe je het zelf allemaal ervaart. Ik blijf je volgen op dit avontuur.
    Liefs
    Roelie

  • 31 Maart 2008 - 09:49

    Yvonne:

    Hey!
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je je vermaakt! Kijk wel uit voor de skamele vliegtuigjes hè! Veel plezier daar! xx

  • 31 Maart 2008 - 09:57

    Amanda:

    Ola Anita,
    Que tal? Zo te zien vermaak je je best;) Goedzo! Leuk dat je samen reist met een dutser en een spanjaard (dus DAAR zit bictor;)Hopelijk krijg je deze weken een supertijd en laat aub veel foto's en filmpjes zien! Zodat wij achterblijvers groener en groener worden van jaloezie..;)
    Adios!

  • 31 Maart 2008 - 22:03

    Sanne Br:

    Is Dani vernoemd naar Dani Da Cruz Carvalho? van Ajax? en mag ik al koffie komen drinken?

  • 31 Maart 2008 - 22:05

    Sanne Br:

    ps. had ik al gezegd dat ik heel jaloers ben? in Groningen is het saai. strijd voor de tentamens is begonnen. nu maar hopen op victorie ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Centraal Amerika

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2008

Back home

15 Juni 2008

Het ultieme relaxatieniveau

30 Mei 2008

Regenseizoen nu officieel begonnen..

18 Mei 2008

¿Hablas Ingles?

06 Mei 2008

Pura Vida
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 40683

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: