The Caribbean style - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Anita N. - WaarBenJij.nu The Caribbean style - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Anita N. - WaarBenJij.nu

The Caribbean style

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 April 2008 | Panama, Bocas del Toro

Toen ik 1,5 week geleden aankwam op dit eiland viel het me al op: niemand voert hier ene reet uit. De mensen zitten relaxed te chillen langs de weg onder het genot van het drinken uit een coconut, met caribbische bubblingmuziek op de achtergrond. Ik houd wel van die sfeer, niet te moeilijk doen en vooral tranquilo, rustig aan :) Waar ik echter niet op had gerekend was dat ook de dieren deze levensstijl aan hebben genomen..
Afgelopen zondag heb ik met een groepje van de school een boottocht gemaakt. (In principe niet vreemd, voor elke meter die je hier wilt afleggen heb je een boot nodig). Maar goed, tijdens deze tocht zijn we naar een baai geweest waar veel dolfijnen rondzwemmen. Ik was de enige die hier naartoe wilde, van de rest van de mensen hoefde het niet persé. Eigenlijk zou de tocht niet naar de dolfijnen, maar omdat ik de tour had geregeld wilden ze dat wel doen. In mijn hoofd zag ik de dolfijnen al over ons heenjumpen en met zn tienen voor de boot langssjezen. Toen we in de baai aankwamen zagen we ze hoor: de dolfijnen! Er klopte alleen iets niet.. Ze bewogen niet! Ze deden niks, er kwam af en toe een vinnetje boven het water uit, vooral niet teveel bewegen en al zeker niet te snel. Wist ik veel dat zelfs de dolfijnen de Caribbean lifestyle aan zouden nemen. Wanhopig probeerde ik mooie dolfijnmomenten vast te leggen (wat niet is gelukt), waardoor ik niet eens heb genoten van het zien van deze dieren. Ze zijn wel heel mooi en het was zeker bijzonder ze zo in het wild te zien rondzwemmen, ik had er alleen een ander beeld bij :) Na dit avontuur zijn we naar een onbewoond eiland geweest, Isla Zapatilla. Niet normaal hoe mooi dat was! De stranden waren eng wit en het water was nog enger lichtblauw. Daarna zijn we gaan snorkelen in Cayo Coral, een stuk water met supermooi koraal. Dit was mijn eerste keer snorkelen. Zoals jullie waarschijnlijk wel van mij, het natuurtalent bij uitstek, zouden verwachten ben ik hier bijzonder goed in. Dat de gids binnen een kwartier zijn halve EHBO-set op mij mocht toepassen had ook niemand verwacht. Jason, een van mijn studiegenoten hier, heeft een onderwatercamera waar hij wat onderwaterfoto´s mee heeft gemaakt. Ik was erg onder de indruk van wat er allemaal onder water groeit en leeft.. Een hele andere wereld, erg mooi!
De meisjes waar ik vorige week les mee had (die irritante meisjes ja) zijn zaterdag weggegaan en deze week heb ik een nieuwe klasgenoot gekregen, een jongen uit Zwitserland. We hebben nu ook een andere leraar, een jongen uit Costa Rica en de lessen zijn nu een stuk leuker! Op de school is het nog steeds erg gezellig en ik vermaak me prima. We gaan na de lessen naar de verschillende stranden hier en savonds op stap of wat rondhangen op school.
Ik heb besloten om komende zaterdag naar een andere school in Boquete te gaan. Dit is een plaats meer in de bergen van Panama. Daar is het veel minder toeristisch. Ik ga daar nog twee weken Spaans leren en ik slaap bij een Panamese familie. Hoewel ik het nu in Bocas goed naar mijn zin heb, heb ik hier erg veel zin in! Ik reis samen met die nieuwe leraar, die nu dus in Boquete gaat lesgeven, wat wel gezellig is!
Ik vind het erg leuk, al jullie berichtjes! Ik laat jullie snel weten hoe het is in Boquete!
Hasta luego! xxx

  • 10 April 2008 - 20:18

    Amanda:

    Hey Anita!
    Je zit em aardig te chillen daar:) beetje snorkelen, chillen op het strand, savonds met leuke jongens un bytsje zupen:) Tja, de Carribean lifestyle indeed! Geniet ervan, liefs

  • 11 April 2008 - 04:17

    Roelie:

    Ha Anita

    Ach, toch dolfijnen gezien in het wild... Ik kan me voorstellen dat je er meer van verwacht had.
    Mooie plaatjes zo zonder water. Sommige kleuren in de natuur zien er inderdaad uit alsof niemand ze bedacht kon hebben. Als je het zo schildert, zeggen sommige mensen dat je overdrijft. Mooi niet dus!
    In Boquete zul je wel weer een heel ander beeld krijgen van Panama, misschien wat echter, zonder de toeristen.
    Al heeft deze leefstijl ook zijn charmes ;-)
    Geniet ervan en pas goed op jezelf
    Liefs
    Roelie

  • 11 April 2008 - 12:25

    Nel:

    Welja, dat ziet er allemaal weer heel goed uit. Zwaar zeker!! Ik heb met je te doen!! Blij dat ik hier ben! Niet dus!!!

    Je foto's vind ik geweldig. Ik miste het filmpje van de chillende dolfijnen niet eens!! Ik begrijp nu wel dat dat niets had uitgemaakt.

    Wie weet wat er nog voorbijkomt.

    Heel veel plezier en we wachten je nieuws uit de bergen wel weer af.

    Liefs en smoxxx

    Mama

  • 12 April 2008 - 09:55

    Jos KK:

    Hoi Anita,

    dit klinkt heel erg vakantievieren en overdag een beetje Spaans leren.

    ¿es un profesor tan agradable que usted lo desea al trafel que él enseña dondequiera que? (Is it such a nice teacher that you want to trafel wherever he teaches? in Bablefisheriaans :-)

    groetjes, Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Bocas del Toro

Centraal Amerika

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2008

Back home

15 Juni 2008

Het ultieme relaxatieniveau

30 Mei 2008

Regenseizoen nu officieel begonnen..

18 Mei 2008

¿Hablas Ingles?

06 Mei 2008

Pura Vida
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 40685

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: