Un dia loco - Reisverslag uit Boquete, Panama van Anita N. - WaarBenJij.nu Un dia loco - Reisverslag uit Boquete, Panama van Anita N. - WaarBenJij.nu

Un dia loco

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

13 April 2008 | Panama, Boquete

Oke even een intermezzo, ik was niet van plan om zo snel weer een bericht te plaatsen, maar vandaag was echt freaky! Ik zal bij het begin beginnen, om een kort verhaal lang te maken.
Vanochtend heb ik Bocas Del Toro verlaten, wat ik ondanks mijn verwachtingen erg jammer vond, ik had nog wel even willen blijven. Maar het is ook fijn om wat nieuws te gaan doen. Misschien zie ik sommige mensen van school nog een andere keer tijdens mijn reis, omdat sommigen vergelijkbare plannen hebben als ik.
Anyway, ik vertrok dus met Andres, mijn Professor, richting Boquete. De ellende begon al toen we met de watertaxi aankwamen op het vaste land: mijn slaapzak pleurde in het water. Lekker zeg. Maar goed, zo erg is dat niet, en daarbij ben ik de afgelopen weken in het algemeen abnormaal onhandig, dus dit kon er best bij. We namen de bus richting David. Dit was een betrekkelijk korte rit voor centraalamerikaanse begrippen, maar toch waren we 4 uren onderweg. Andres was tijdens de rit in slaap gevallen en toen hij wakker werd zag hij dat zijn tas weg was. Hij had hem voor zich op de grond staan. Het eerste wat je denk: wat een eikels, iemand tas jatten terwijl ie slaapt. Maar er was weinig speurwerk nodig voor de echte oorzaak: een gat van 50 bij 50 cm, recht onder zijn stoel. Je kon de weg gewoon voorbij zien komen. Dus weg paspoort, telefoon en al die dingen. Vet shit en erg sneu! Ook erg gevaarlijk, want naast mij zat een moeder met een klein kind, zo´n kindje zou makkelijk door dat gat kunnen vallen! Met een tas minder en een natte slaapzak kwamen we aan in David, van waaruit we de bus richting Boquete zouden nemen. Terwijl we zaten te wachten kwam er een man naar me toe. Ik had niet in de gaten dat ie al een minuut tegen me aan het praten was, maar Andres wees me hier uiteindelijk op. Of ie mijn boyfriend ook mocht zijn. Hier moest ik even over nadenken, maar na een moment van wikken en wegen beantwoordde ik zijn verzoek met een beleefd "no gracias". Ik snap ook wel dat ie mijn boyfriend wil zijn, wie wil dat nou niet, maar hij woont te ver weg en de grens moet ergens getrokken worden toch. Vervolgens wilde hij mijn naam weten en mijn geboortedatum. Gezien het feit dat deze informatie genoeg is om een relatie met me te beginnen vroeg de man wederom of hij mijn boyfriend mocht zijn. Hij hield maar niet op met praten en zeuren en hij wilde wel mijn verjaardag met me vieren, aangezien dat toch bijna was. Gelukkig kwam daar de bus en ik stapte zo snel mkgelijk in, na de man afgepoeierd te hebben. Ik voelde me niet op mijn gemak, hij keek erg vreemd uit zijn ogen en hij was gekleed als mister Bean. De combinatie van deze eigenschappen kan nooit tot iets goeds leiden dacht ik.
Toen de bus bijna wegreed kwam die kerel de bus nog ingelopen, en toen hij me gespot had kwam ie naar ons toe en wilde tussen ons inzitten. Dit leek ons niet zo´n goed idee, maar het gangpad was ook wel goed volgens de beste man, dus ging hij daar zitten. Hij bleef maar tegen me praten, ik luisterde niet meer en Andres kwam met het goede idee om onze mp3´s te pakken, zodat we hem legaal konden negeren. Ik had echt een vreemd gevoel, een ander gevoel dan dat ik normaal bij vreemde mensen heb. Dit gevoel bleek mijn intuitie te zijn. De man raakte ietwat gepikeerd omdat we niet op hem reageerden. Hij wilde graag aan Andres zijn bovenbeen laten zien, want daar had ie wat. Andres keek en luisterde niet. En toen ging het mis. De man wilde perse dat hij keek en pakte hem vast. Andere mensen in de bus begonnen te roepen, maar de man liet niet los. Hij trok Andres van zijn stoel en sleurde hem over het gangpad. Het moet er dramatisch uitgezien hebben, ik hing aan Andres en mepte die kerel. De man werd door meerdere mannen in de wurggreep gehouden en de bus uitgekickt. Heftigheid, ik was echt geschrokken! Gelukkig was alles oke en hield niemand er wat aan over ofzo, maar het was gewoon freaky!
Toen we bij de halte van de school aankwamen regende het gigantisch hard, zodat onze dramadag een passend einde kreeg.
Nu moeten jullie weten dat dit echt niet normaal is hier hoor. Zo´n man hoort in een psychiatrische inrichting en zoiets zou net zo goed in Nederland kunnen gebeuren. Psychiatrische stoornissen zijn universeel 8). Ik vertelde het aan mensen die hier wonen en die schrokken er van: de mensen in deze omgeving staan bekend om hun rustige en vriendelijke karakter.
Hier heb ik trouwens al aardig wat van meegekregen: ik ben opgehaald door mijn gastfamilie en er was een heel welkomstdiner voor me georganiseerd! Allemaal familie van familie, ik begrijp de relaties nog niet helemaal, om over de namen van iedereen maar te zwijgen. Bij een ander gezin slaapt een jongen (zonder naam) uit Canada en met hem ga ik morgen naar de Pacifische kust. Ben benieuwd!
ZO ik moest het gewoon even melden, mijn Erlebnissen van vandaag, maar nogmaals: maak jullie geen zorgen! Ik ben veilig en voel me veilig en het was gewoon dikke pech zo´n kerel tegen te komen.
Liefs uut Panama!
xxx

  • 13 April 2008 - 06:18

    Papa:

    Wat een bizar verhaal. Ik denk dat je gelijk hebt dat je overal een dergelijk persoon kunt tegenkomen.
    Maat toch maar goed dat je samen met Andres reisde.
    Ik heb even hier en daar gekeken. Boquete en omgeving schijnt ook erg mooi te zijn. Ik ben benieuwd naar je nieuwe blevenissen.
    Blijf voorzichtig, en groetjes van
    Papa

  • 13 April 2008 - 07:19

    Roelie:

    jakkes, het kan dus toch enger dan verdwalen in de jungle.
    Maar je hebt gelijk, zulke lui heb je overal. Ik ben namelijk in Leeuwarden ook eens zo iemand tegengekomen en het heeft heel wat moeite gekost om hem weer kwijt te raken, (krijg met terugwerkende kracht nog kippevel :-p)
    Gelukkig dat er hulp in de buurt was en dat die man de bus uitgeknikkerd is.
    Je hebt met de reis er naar toe vast de dosis ellende voor Boquete al gehad, dus kun je nu in alle rust genieten van wat allemaal gaat komen.
    En het is ook wel fijn om erachter te komen dat je wel op je intuïtie kunt vertrouwen!!
    Liefs
    Roelie

  • 13 April 2008 - 08:18

    Karin:

    Hey Anita! Ik heb je site ook ontdekt. Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van wat je allemaal beleeft. En dat is zo te lezen heel wat! Wat een verhalen zeg! Ben benieuwd wat je nog meer gaat meemaken. Geniet ervan!
    liefs Karin

  • 13 April 2008 - 09:35

    Mama:

    OOOOOOOOOO jee!!!

  • 13 April 2008 - 09:37

    Nel:

    Ach, ja zulke dingen gebeuren, ik ben eerlijk gezegd wel blij dat je niet alleen reist en dat dus ook nooooooit gaat doen! niet :-)!
    Een heel fijne tijd in de bergen gewenst.

    Liefs

    Mama

  • 13 April 2008 - 10:26

    Titia:

    Jeeeeeemig wat een verhaal!! Allemaal op één dag! Heftig, zo'n gekke kerel die je boyfriend wil zijn, en daar blijkbaar heel wat voor over heeft...
    En dat die leraar van je zn tas kwijt geraakt is... I know what it feels like, dus heb medelijden met hem :(
    Super dat je je bij je gastgezin aangekomen bent, en dat ze zo leuk en gastvrij zijn :) Blijf je daar dan twee weken wonen?

    Echt super leuk om telkens te lezen wat je allemaal meemaakt daar! Geniet ervan :D


  • 13 April 2008 - 12:24

    Feem:

    Yoo Famke!
    Wat een eng verhaal!! Weirdo... Wel een geluk dat je niet alleen was & andere reizigers zicht ermee gingen bemoeien! Dacht alleen ff dat die kerel een pistool op z'n been had, maar gelukkig ging m'n fantasie daarin iets te ver!
    Leuk dat je nu in een gastgezin zit, krijg je iig meer mee van het echte leven daar! Succes met het oefenen van alle namen, is krantenmeppen geen goed idee?;)Nou have fun & ik mail!!
    Dikke tût ook van m'n paps, mams & Esther

    P.S. Je gaat toch straks niet onhandiger dan ik door het leven?! Dan ben ik nl. mijn hele identiteit kwijt;)

  • 13 April 2008 - 12:56

    Loegke:

    Men o men wat een leipe snotneesten zeg, had er even met een stok in geport, misschien kwam er dan beweging in:) tshjonge jonge, haha, maar de foto die je hebt is toch redelijk duidelijk, 2 bubbling bubbels:) Maar je hebt leuke klasgenootjes dus en leuke leraar, beter man. Altijd leuk:) Ik heb nu baantje he, callcenter heb zelfs al 6 mensen weten te overtuigen, nou serieus sta te kijken van mezelf:) Gaat het spaans je trouwens goed af? Ik ga je binnenkort even mega mail sturen:)
    Dikke dikke kus Loegk

  • 13 April 2008 - 16:27

    Jos Kk:

    't is zondag: je beschermengeltjes maken overuren

    jos


  • 13 April 2008 - 22:19

    Blorp:):

    My sekkond massage:) Mensen kinders!! moet jij weer hebben jemug zeg. getsiederrie:) Halve hartverlamming zou ik krijgen.. Ik zie het echt vor me, zo'n vieze weirdo met broek op hoogwater.. goor man, wat dacht hij wel niet.. hoe je het verteld is erg vermakelijk moet ik zeggen. wat had hij nou uiteindelijk op zijn bovenbeen dan, een burstwrats? of wilde hij iets anders laten zien... ieuwww.. Grocery!! Je foto's zijn echt leuk, veel guys, stoere guys? Van die surfdudes:P Je gaat nog 2 weken leren, leuk man! Mooi dat je idd samen reist lijkt me wel zo gezellig en veilig, al had ik wel even verwacht dat Andres met z'n dikke biceps die vieze gast even weg had gemept. En even over die tas!! Jij hebt in tegenstelling tot je maatje je tas natuurlijk aan je lichaam vastgeniet, getapet, gelast. Want zoiets overkomt jou dus gewoon NIET!! zou jammer zijn, slaapzakken die je laat pleuren.. ach ja, hé:) dat mag.. haha. HEEL veel plezier deze aankomende dagen! joets smok:)

  • 15 April 2008 - 13:59

    Yooooooooo:

    yoo noppe,

    ik had je al effe kort berichtje gestuurd, maar tjek je mail maar effe;)
    btw naast die rare gast, dat van dat gat in die bus das ook niet normaal!!!
    wel cool dat familie nu al zo gastvrij is, xxxxsa

  • 15 April 2008 - 13:59

    Selie-anne:

    dat was ik hierboven;)

  • 20 April 2008 - 17:04

    Sanne Br:

    :o

  • 20 April 2008 - 17:14

    Arnoud:

    Hola Guapa que tal estas

    Welcome to the jungle
    zeg. hoop dat je verder geen rare ervaringen hebt.

    Ziet er wel mooi uit daar. je moet gewoon zorgen dat je altijd samen reist is wel zo veilig. zo te zien onmoet je daar wel genoeg leuke dudes ;).

    Ben erg benieuwd naar je verhalen
    foto s en videos
    Have fun y un beso muy grande

    Arnoud


  • 20 April 2008 - 20:32

    Elly:

    Nou zo maak je nog eens wat mee.

    en een paraplu had je natuurlijk niet bij je zoals hier in nederland.
    hou je taai we denken aan je .
    grt T Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Boquete

Centraal Amerika

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2008

Back home

15 Juni 2008

Het ultieme relaxatieniveau

30 Mei 2008

Regenseizoen nu officieel begonnen..

18 Mei 2008

¿Hablas Ingles?

06 Mei 2008

Pura Vida
Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 40680

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: