Al doende leert men - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Anita N. - WaarBenJij.nu Al doende leert men - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Anita N. - WaarBenJij.nu

Al doende leert men

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

24 September 2010 | Brazilië, Natal

Bom dia!
Sinds mijn laatste bericht ben ik zo'n 600 kilometer verder naar het noorden gereisd. In Maceió nam ik afscheid van mijn Braziliaanse adoptieouders en ik reisde verder naar Olinda, een mooi koloniaal en gekleurd stadje vlakbij het iets grotere en minder veilige Recife. Mijn eerste stuk echt alleen! Was wel spannend, maar alles ging goed en ik kwam veilig aan bij mijn hostel.
Ik kan trouwens niet direct zeggen dat het alleen reizen me sindsdien zo gemakkelijk is afgegaan. Vantevoren zoek ik altijd precies uit hoe ik bij het busstation of hostel moet komen, ik schrijf alles netjes op zodat niets verkeerd kan gaan. Nou grote grap, want het is me nu al een paar keer overkomen dat die bus toch een andere route bleek te gaan en ik met mijn huge rugzak op een willekeurige plek moest uitstappen. 5 weken geleden zou ik dat doodeng hebben gevonden, nu is het alleen nog maar irritant. Een positieve ontwikkeling naar mijn mening :). Al moet ik wel zeggen dat een beetje oog voor gevaar geen kwaad kan.. In Olinda ging het net goed. Ik was daar op zondag, en elke zondag hebben ze daar een muzikale optocht (soort gaylord parapluutjesdans - zie film), en daarna ging het feest door in het park. Ik was daar met Daniela, een Braziliaans meisje dat ik in het hostel had ontmoet. Supergezellig, met allemaal kraampjes met lokale gerechten, drankjes en live-muziek. Op een gegeven moment viel de elektriciteit uit, maar het feest ging gewoon door. Ik vond het zo mooi, alles donker met de traditionele forró-muziek op de achtergrond. Objectief gezien zou er een alarmbel moeten gaan rinkelen (Brazilië-donker-park-Anita-met-tas-die-ze-normaal-nooit-meeneemt-savonds). Maar nee, het was gewoon mooi, vredig en sfeervol. Tot Daniela me ineens waarschuwt dat ik me meteen om moet draaien. Ik draai me om en zie een groep van 6 jongens een a-subtiele U-bocht maken. Zij had ze zien fluisteren en wijzen naar mijn tas (ze moesten de subtiele kant van het vak denk ik nog leren). Maar echt superveel geluk dus!
Ik heb Recife nog een dag bezocht en daarna ben ik verder gereisd naar Natal. Vanaf het moment dat ik deze stad binnenkwam had ik er al een goed gevoel bij. De mensen zijn echt aardig en behulpzaam en het hostel is erg gezellig! Ondanks dat er hier niet bijzonder veel te doen is (de hoofdattractie, een tour door de duinen heb ik inmiddels gedaan, en ik heb de grootste cashewboom ter wereld gezien, oehh) blijf ik hier 4 nachten. Daarna ga ik naar Galinhos, een klein vissersdorpje. Na alle grote steden wil ik graag zien hoe het leven is in zo'n klein dorpje.
Een minder leuk detail: ik ben hier heel vaak ziek. Natal is de enige plek tot nu toe waar ik nog niet ziek geweest ben en in Olinda was het echt niet leuk meer. Nu gaat het goed, moet gewoon erg goed letten op wat ik eet en doe.. wel heel irritant.
Nou lieve mensen ik zal er weer eem eind aan breien, tút út Brazil.

  • 25 September 2010 - 12:07

    Rintje:

    Hoi noppe, Heel veel plezier en pas goed op jezelf! Wat een mooie plaatjes! Groetjes ut Kampen

  • 26 September 2010 - 08:20

    Jos:

    Je beschermengeltjes hebben het druk met je, maar dat houdt ze in conditie. Enneh ..... ook in Nederland zijn zakkenrollers actief.

    Meid, geniet van de goeie mensen en de prachtige dingen en vergeet die/het andere als je straks weer terugbent.

    groetjes uit ruinerwold

  • 27 September 2010 - 10:26

    Maaike:

    Hoi Anita,Mooie foto's en prachtige omgeving

    Ik hoop dat je er voldoende van kan genieten Liefs Maaike

  • 27 September 2010 - 18:35

    Rinskje:

    Hej Anita, hoor (op die filmpjes) dat je de taal al aardig onder de knie hebt! Ik versta er in ieder geval geen bal van en het klinkt pretty impressive;) Ik hoop dat je het naar je zin hebt... uit je schrijverij blijkt van wel. Dik mooi. Mis het uitgaan in Grunn. Naja veel plezier daar en dikke tut

  • 27 September 2010 - 19:33

    Titia:

    Hey famke,

    Mooie foto's en verhalen :) Dat ging dus maar weer net goed met je tas potverdikkie!! Wat shit dat je zo vaak ziek bent... heb je nog wel zo'n verzameling clickers mee ;)!! Maar goed oppassen met wat je eet inderdaad. Hopelijk went je lichaam nu snel aan het nieuwe eten, zou wel heel jammer zijn als het de rest van je reis zo blijft.... Beterschap, voorzichtig en veel genieten :)

    Liefs Titia

  • 28 September 2010 - 07:31

    Mama:

    Hee lieverd,

    Fijn dat het nu beter met je gaat. Hoewel: dat betekent dat je je weer onder de mensen begeeft en dus weer allerlei andere risico's loopt! Tja, wat zal ik daar van zeggen? Ogen in het voor en achterhoofd openhouden denk ik.

    Het is al heel lang bekend; mijn kinderen doen een ernstig beroep op bescherming, en ja hoor: het is weer net goed gegaan.

    Tassen zomaar ergens in een hoek neerzetten? Zonder erop te letten? Van wie hebben ze dat geleerd?
    Als je maar de belangrijke spullen stijf op het lijf bij je draagt, he?

    Ik krijg steeds meer de neiging om een ticket te boeken en je te komen vergezellen. Het ziet er allemaal heel boeiend uit.

    Ik hoop dat je je verder goed blijft voelen. Veel plezier en geniet ervan.

    Liefs en een dikke tuut.

    Mama

  • 05 Oktober 2010 - 17:17

    Loegke:

    Nice surfdude on the picture... oehoe! Of ging het om de bootjes... naaa nee, de surfude for sure!

    Maar JOOW voerziegt-->anders heb je even een engel om je heen gehad. Bijna een attack op je bagpack.. MEN!

    Ik zit lekker op mien kamer een kookprogramma te bekijken. Toch heel wat anders dan jij nu doet? Heb je alweer fijne reisgenootjes? Liefs een tuutsk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Natal

Anita

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 40691

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 03 Oktober 2014

Ecuador

20 Augustus 2010 - 18 December 2010

Brazilië

01 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Zomer 2009

27 Maart 2008 - 05 Juli 2008

Centraal Amerika

Landen bezocht: